Bevezetés
Ferencváros Önkormányzata a Magyar Környezeti Nevelési Egyesülettel konzorciumban készíti a helyi klímastratégiáját és ehhez kapcsolódóan szemléletformáló programsorozatot valósít meg a kerületben. Ennek egyik első lépéseként az előző tanévben Klímatudatos iskolai projektek címmel tantárgyközi tanulást, cselekvő környezeti nevelést segítő programot hirdetettek a kerületi iskoláknak. A mi iskolánk is részt vesz ezen a programon és több elemből álló projektet szeretnénk megvalósítani. Az egyik elem az intézményi környezet változásainak megvizsgálása öröm és bánat térkép készítésének a segítségével.
Öröm - bánat térkép
„Az iskolánk környéke: helyidentitás környezettudatosság erősítése”
Feladatok, tevékenységek |
Idő
|
Helyszín |
Felelős (a projektcsapat tagjai közül) |
Segítők, megvalósítók (pl. szülők, szakemberek, tanulók) |
Sikerkritérium, indikátor (mérhető, számszerűsíthető, konkrét – az ellenőrzés alapja) |
Kollégák vállalásai irányító projektcsapat összeállítása az intézmény pedagógusai, DÖK részéről 2 diák, 1 szülő.
|
2020. 01 |
Budapest József Attila Ált. Isk. |
Kenyó Ágnes Nemes Lajos Dr. Gencsev Plamenné |
az intézmény tantestülete |
A projekt megvalósításában 24 pedagógus vesz részt fontos, hogy motiváltak legyenek jó csapat és jó hangulat alakuljon ki.
|
Adott tevékenységek, időpontok rögzítése
|
2020 01. |
Budapest József Attila Ált. Isk. |
Kenyó Ágnes Nemes Lajos Dr. Gencsev Plamenné |
|
Tevékenységek rögzítésénél a szerkesztett táblázatnak bekell mutatni a pályázat végrehajtásának útját és a felelősök pontos tevekénységét. Fontos a folyamatos kontroll a projekt vezetők részéről. |
Projekt-nyitó rendezvény Alsó tagozat versekkel a művészeti iskola alapfok 5 évfolyam szituációs játékkal készülnek a nyitó rendezvényre
|
2020 02 10 |
Budapest József Attila Ált. Isk. |
Kenyó Ágnes Nemes Lajos Dr. Gencsev Plamenné |
Alsós mk Hosszú Katalin Diák önkormányzat |
A rendezvényen részt vesz az iskola pedagógusai és tanulói. Értékelő napon ismertetjük, az iskola tanulóival a projektet Fontos ,hogy közös nyelv alakuljon ki pedagógusok diákok között és lényeges a tanulói motiváltság és a jó hangulat. |
Dalszerzés Kitűzött cél: 1 dal
|
2020 02 |
Budapest József Attila Ált. Isk. |
Kenyó Ágnes |
Gencsev Gábor Horváth Angéla Adorján Gabriella Az iskola kórusa |
A közös dalszöveg megírása 3 hét alatt a felső tagozat 7 évfolyam tanulói segítségével. Az alsós kórus 3 hét alatt megtanulja és március elején hangfelvétel elkészítése. |
Képregény, drámajáték Kitűzött cél: 2 db képregény 1db drámajáték
Első mérföldkő
|
2020 03-04 |
Budapest József Attila Ált. Isk. |
Dr. Gencsev Plamenné |
Vincze Angéla Berki Erzsébet Gencsev Gábor Horácski Nóra Művészeti iskola dráma kézműves és festészet tanszak tanulói
|
A projektben eddig elvégzett tevékenységek átvizsgálása, hogy hogyan valósultak meg az eddig kitűzött célok. Elkészült határidőre a vállalt célok a dal a képregények dráma játék Közös munka során fejlődjön a tanulók együttműködése, nem csak osztály kerete között.
|
Öröm és bánat térkép készítésének menete:
|
2020 02-05 |
Budapest József Attila Ált. Isk. |
Nemes Lajos |
Vincze Angéla Berki Erzsébet kézműves és festészet tanszak tanulói.
|
Ismertetni a tanulókkal mit szeretnénk mérni. Hogyan képzelik el a térkép elkészítését ötleteket gyűjteni a tanulóktól meg versenyeztetni és a legjobbat elkészíteni |
megfigyelés pontos helyszínének kijelölése
|
2020. 03
|
Budapest József Attila Ált. Isk |
Kenyó Ágnes Nemes Lajos Dr. Gencsev Plamenné |
Tóth Magdolna Hodosán Adrien Koós Lukács Zoltán |
|
terület jellemzőinek összegyűjtése
|
2020 03-04 |
Budapest József Attila Ált. Isk |
Dr. Gencsev Plamenné |
Perdéli Mária Novák Éva 5. évfolyam |
A környezetismeret és természet ismeret órákon tanultak alkalmazása |
a csapatok alakítása megfigyeltek rögzítése
|
2020 03-05 |
Budapest József Attila Ált. Isk környezete |
Kenyó Ágnes
|
Tóth Magdolna Varga Krisztián Radnai Eszter alsó felső tagozat 1-8 évfolyam
|
Az elkészített feladatok alkalmasak legyenek a feldolgozásra a következő csoportnak itt is. Előfordulhat, hogy újbóli beavatkozás szükséges a folyamatba.
|
adatok feldolgozása
|
2020 04-05 |
Budapest József Attila Ált. Isk |
Kenyó Ágnes Nemes Lajos Dr. Gencsev Plamenné |
Gencsev Gábor Koós Lukács Zoltán 7. évfolyam tanulói |
A mérési eredmények bemutatásához rendelkezésre álljon szoftver. |
térkép elkészítése
|
2020 05 |
Budapest József Attila Ált. Isk |
Nemes Lajos
|
Gencsev Gábor Vincze Angéla Berki Erzsébet kézműves és festészet tanszak tanulói
|
Minél több tanuló vegyen részt a kivitelezésben. Legyenek tisztába a térkére kerülő öröm és bánat buborékok jelentésével a projekttel kapcsolatban.
|
A projekt értékelése |
2020 05
|
Budapest József Attila Ált. Isk |
Kenyó Ágnes Nemes Lajos Dr. Gencsev Plamenné |
Horácski Nóra |
Értékeljük a diákok pedagógusok munkáját az elkészült produktumokat Teljesültek-e, és milyen szinten projekt eredti céljai. Van -e olyan terület, ahol lényegesen kevesebbet sikerült teljesíteni, mint szerettünk volna, vagy van olyan terület, ahol túlteljesítettünk és miért.
|
Projekt zárás |
2020 06 |
Budapest József Attila Ált. Isk |
Kenyó Ágnes Nemes Lajos Dr. Gencsev Plamenné |
Diák önkormányzat |
A projekt sikeressége biztosítja az elköteleződést a klímaváltozással kapcsolatban. Sikeres projekt megvalósítása emeli az iskola pedagógiai és módszertani kultúráját. |
BESZÁMOLÓ
intezmenyi-kornyezet-bemutatasa.pdf
az-iskola-kornyekenek-legszennyezettsege.pdf
mesejatek-kepregeny-dal.pdf
gyermek-szvitt-a-foldert.pdf
kepdokumentacio.pdf
KLIMA DAL
KÉPREGÉNY
RIPORT KÁLLAI GÁBORNÉ
RIPORT
MESEJÁTÉK
Mestermunkák 8. évfolyam
Eseményeken résztvevők névsora
nevsor_esemenyeken-dal-ja-5-.pdf
nevsor_esemenyeken-otodik-bemutato-14-.pdf
nevsor_esemenyeken-haller-feld-6-.pdf
nevsor_esemenyekenelso-masodik-7-.pdf