Ferencvárosi Klima

 

 

Bevezetés

 

Ferencváros Önkormányzata a Magyar Környezeti Nevelési Egyesülettel konzorciumban készíti a helyi klímastratégiáját és ehhez kapcsolódóan szemléletformáló programsorozatot valósít meg a kerületben. Ennek egyik első lépéseként az előző tanévben Klímatudatos iskolai projektek címmel tantárgyközi tanulást, cselekvő környezeti nevelést segítő programot hirdetettek a kerületi iskoláknak. A mi iskolánk is részt vesz ezen a programon és több elemből álló projektet szeretnénk megvalósítani. Az egyik elem az intézményi környezet változásainak megvizsgálása öröm és bánat térkép készítésének a segítségével.

 

Öröm - bánat térkép

„Az iskolánk környéke: helyidentitás környezettudatosság erősítése”

 

Feladatok, tevékenységek

Idő

 

Helyszín

Felelős

(a projektcsapat tagjai közül)

Segítők, megvalósítók

(pl. szülők, szakemberek, tanulók)

Sikerkritérium, indikátor

(mérhető, számszerűsíthető, konkrét – az ellenőrzés alapja)

 

Kollégák vállalásai irányító projektcsapat összeállítása az intézmény pedagógusai, DÖK részéről 2 diák, 1 szülő.

 

 

2020.

01

 

Budapest József Attila Ált. Isk.

 

Kenyó Ágnes

Nemes Lajos

Dr. Gencsev Plamenné

az intézmény tantestülete

 

A projekt megvalósításában 24 pedagógus vesz részt  fontos, hogy motiváltak legyenek jó csapat és jó hangulat alakuljon ki.

 

 

Adott tevékenységek, időpontok rögzítése

 

 

2020

 01.

 

Budapest József Attila Ált. Isk.

 

Kenyó Ágnes

Nemes Lajos

Dr. Gencsev Plamenné

 

Tevékenységek rögzítésénél a szerkesztett táblázatnak bekell mutatni a pályázat végrehajtásának útját és a felelősök pontos tevekénységét. Fontos a folyamatos kontroll a projekt vezetők részéről.

 

Projekt-nyitó rendezvény

Alsó tagozat versekkel a művészeti iskola alapfok 5 évfolyam szituációs játékkal készülnek a nyitó rendezvényre

 

 

2020

02 10

 

Budapest József Attila Ált. Isk.

Kenyó Ágnes

Nemes Lajos

Dr. Gencsev Plamenné

Alsós mk

Hosszú Katalin

Diák önkormányzat

A rendezvényen részt vesz az iskola pedagógusai és tanulói.

Értékelő napon ismertetjük, az iskola tanulóival a projektet Fontos ,hogy közös  nyelv alakuljon ki pedagógusok diákok között és lényeges a tanulói motiváltság és a jó hangulat.

 

Dalszerzés             

Kitűzött cél: 1 dal

 

 

 

 

 

 

2020

02

 

Budapest József Attila Ált. Isk.

 

Kenyó Ágnes

Gencsev Gábor

Horváth Angéla

Adorján Gabriella

Az iskola kórusa

A közös dalszöveg megírása 3 hét alatt a felső tagozat 7 évfolyam tanulói segítségével. Az alsós kórus 3 hét alatt megtanulja és március elején hangfelvétel elkészítése.

 

Képregény, drámajáték

Kitűzött cél: 2 db képregény

1db drámajáték

 

 

Első mérföldkő

 

 

2020

03-04

 

Budapest József Attila Ált. Isk.

 

Dr. Gencsev Plamenné

Vincze Angéla

Berki Erzsébet

Gencsev Gábor

Horácski Nóra Művészeti iskola dráma

kézműves és festészet tanszak tanulói

 

A projektben eddig elvégzett tevékenységek átvizsgálása, hogy hogyan valósultak meg az eddig kitűzött célok.

Elkészült határidőre a vállalt célok a dal a képregények dráma játék

Közös munka során fejlődjön  a tanulók együttműködése, nem csak osztály kerete között.

 

 

Öröm és bánat térkép készítésének menete:

 

 

2020

02-05

 

Budapest József Attila Ált. Isk.

 

Nemes Lajos

Vincze Angéla

Berki Erzsébet

kézműves és festészet tanszak tanulói.

 

 

 

 

Ismertetni a tanulókkal

mit szeretnénk mérni. Hogyan képzelik el a térkép elkészítését ötleteket gyűjteni a tanulóktól   meg versenyeztetni és a legjobbat elkészíteni

 

megfigyelés pontos helyszínének kijelölése

 

 

2020.

03

 

 

Budapest József Attila Ált. Isk

Kenyó Ágnes

Nemes Lajos

Dr. Gencsev Plamenné

Tóth Magdolna Hodosán Adrien

Koós Lukács Zoltán

 

 

terület jellemzőinek összegyűjtése

 

 

2020

03-04

 

Budapest József Attila Ált. Isk

 

Dr. Gencsev Plamenné

 

Perdéli Mária

Novák Éva

5. évfolyam

 

A környezetismeret és természet ismeret órákon tanultak alkalmazása

 

a csapatok alakítása megfigyeltek rögzítése

 

 

 

2020

03-05

 

Budapest József Attila Ált. Isk környezete

 

Kenyó Ágnes

 

 

Tóth Magdolna Varga Krisztián Radnai Eszter alsó felső tagozat 1-8 évfolyam

 

 

Az elkészített feladatok alkalmasak legyenek a feldolgozásra a következő csoportnak itt is. Előfordulhat, hogy újbóli beavatkozás szükséges a folyamatba.

 

 

adatok feldolgozása

 

 

 

2020

04-05

 

Budapest József Attila Ált. Isk

Kenyó Ágnes

Nemes Lajos

Dr. Gencsev Plamenné

 

Gencsev Gábor

Koós Lukács Zoltán

7. évfolyam tanulói

 

A mérési eredmények bemutatásához rendelkezésre álljon szoftver.

 

térkép elkészítése

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020

05

 

Budapest József Attila Ált. Isk

 

Nemes Lajos

 

Gencsev Gábor

Vincze Angéla

Berki Erzsébet

kézműves és festészet tanszak tanulói

 

 

 

Minél több tanuló vegyen részt a kivitelezésben.

Legyenek tisztába a térkére kerülő  öröm és bánat buborékok jelentésével a projekttel kapcsolatban.

 

 

 

 

 

 

A projekt értékelése

 

2020

05

 

 

Budapest József Attila Ált. Isk

 

Kenyó Ágnes

Nemes Lajos

Dr. Gencsev Plamenné

 

Horácski Nóra

 

Értékeljük a diákok pedagógusok munkáját az elkészült produktumokat

Teljesültek-e, és milyen szinten projekt eredti céljai. Van -e olyan terület, ahol lényegesen kevesebbet sikerült teljesíteni, mint szerettünk volna, vagy van olyan terület, ahol túlteljesítettünk és miért.

 

 

Projekt zárás

 

2020

06

 

Budapest József Attila Ált. Isk

Kenyó Ágnes

Nemes Lajos

Dr. Gencsev Plamenné

Diák önkormányzat

A projekt sikeressége biztosítja az elköteleződést a klímaváltozással kapcsolatban. Sikeres projekt megvalósítása emeli az iskola pedagógiai és módszertani kultúráját.

 


 

BESZÁMOLÓ

intezmenyi-kornyezet-bemutatasa.pdf

az-iskola-kornyekenek-legszennyezettsege.pdf

mesejatek-kepregeny-dal.pdf

gyermek-szvitt-a-foldert.pdf

kepdokumentacio.pdf



KLIMA DAL

KÉPREGÉNY

RIPORT KÁLLAI GÁBORNÉ

RIPORT 

 

MESEJÁTÉK


Mestermunkák 8. évfolyam

bemutato1szeles-k.pptx

a-szenmegkotese.pptx


Eseményeken résztvevők névsora

nevsor_esemenyeken-dal-ja-5-.pdf

nevsor_esemenyeken-otodik-bemutato-14-.pdf

nevsor_esemenyeken-legkor.pdf

nevsor_esemenyeken-haller-feld-6-.pdf

nevsor_esemenyekenelso-masodik-7-.pdf

nevsor_esemenyeken-mese2-13-.pdf

nevsor_esemenyekenplakat-plakat-5-.pdf