Házirend-kiegészítés tantermen kívüli digitális munkarend esetére
I. Érvényesség
- Jelen kiegészítés abban az esetben lép érvénybe, ha az Operatív Törzs az intézményben digitális működést rendel el. Érvénybe lépéséről és megszűnéséről az intézmény azonnal értesíti a vele jogviszonyban álló dolgozókat, valamint tanulókat és családjaikat.
- Az informálás csatornái: elsődlegesen a Kréta rendszer, emellett az iskola honlapja, valamint a Google Classroom tanári és osztályfőnöki kurzusai, illetve a szülői munkaközösségi levelezőlisták.
- Eltérő munkarend vonatkozik arra az esetre, ha csak egyes osztályok és/vagy pedagógusok számára kerül elrendelésre távoli oktatás (hibrid oktatási forma), illetve akkor, ha a teljes intézményt érinti a döntés (digitális tanrend).
- Iskolánk egységes digitális oktatási platformja az intézményi felhasználói jogosultsággal elérhető Google Classroom/Tanterem alkalmazás, melynek használata mindenki számára kötelező.
- A szülők kérhetik az osztályfőnököt, hogy saját e-mail címüket “felügyelői” jogkörrel hozzárendeljék gyermekük Classroom felhasználói fiókjához.
- A tanulók és pedagógusok közti hivatalos kommunikáció csatornája emellett az iskolai e-mail alkalmazás jamisuli67@gmail.com.
- A megszokott módon folyik a Kréta rendszerben az órák beírása, a munkaidő regisztrálása, az értékelések bejegyzése, valamint a pedagógusok és szülők közti hivatalos kommunikáció.
- Abban az esetben, ha egy tanuló huzamosabb ideig hiányzik, pl. tartós krónikus betegség vagy karantén kötelezettség miatt, az osztályfőnök tájékoztatása alapján a szaktanárok biztosítják számára a folyamatos egyéni haladás lehetőségét a Google Classroom felületén.
II. Tananyag
- A tanárok a Google Classroom kurzusaiban teszik rendszeresen közzé a feladatokat a tanmenetnek a digitális oktatáshoz történő ésszerű adaptálásával, a helyi tanterv minimumkövetelményeinek és a különleges helyzetnek, valamint az eltérő technikai felszereltségnek és digitális kompetenciáknak kiegyensúlyozott szem előtt tartásával. A tananyag nélkülözhetetlen pontjainak kiemelése kerül a tanítási folyamat fókuszába.
- A pedagógiai módszerek kiválasztásánál elsőbbséget élveznek azok, melyek a tanulók számára az önálló ismeretszerzést tanári támogatással - az életkori és egyéni sajátosságok függvényében - lehetővé teszik. A differenciálás kiemelt jelentőséget kap az online tanulásirányítás megvalósításában.
- A házirend keretein belül szakmai szabadságával élve minden pedagógus kialakítja saját szabályrendszerét, melyeket nyilvánvalóvá tesz a tanulók számára. A feladatok utasításában minden esetben egyértelműen meg kell adni az elvárt megoldás tartalmát, formáját és határidejét. A beküldött tanulói munkákra a feladat jellegének megfelelő visszajelzést kell adni.
- A tanárok által a kurzusokban közzétett szokásrend betartása a tanulóktól elvárt. Teendőit a tanulónak nyomon kell követnie, és időben elvégezni. Az elmaradt feladat pótlására a tanár privát üzenetben, illetve e-mailben szólítja fel a tanulót. Ha a tanuló sorozatosan nem reagál erre, fel kell venni a kapcsolatot a szülővel, a kapcsolatfelvétel sikertelensége esetén az osztályfőnökkel, majd az intézményvezetővel.
- A tanárok minden elvégzendő teendőt a Google Classroomban, az adott kurzusban “Feladat”-ként adnak ki, a tantárgy óraszámának megfelelő gyakorisággal, vagy tömbösítve, konkrét határidő megjelölésével. A határidő munkanapokon 8 és 16 óra közé eshet, lehetőség szerint legalább 24 órával a feladat kiosztása után. (Rövidebb határidejű csak az előre bejelentett, időkorlátos számonkérés lehet.)
- A feladatok ugyancsak kizárólag munkanapokon 8 és 16 óra között tehetők közzé, mind a családok, mind a pedagógusok magánszférájának védelme érdekében.
- Bizonyos tantárgyakból online jelenlétet igénylő órák tartása kívánatos a Meet alkalmazással, évfolyamonként az intézményvezető által meghatározott gyakorisággal Ezek időpontját a digitális órarend határozza meg, mely azonnal életbe lép a távoli oktatás bevezetésekor. Az órák időtartama 45 perc.
- A tanulók ugyancsak kötelesek figyelemmel kísérni az osztálynaptárt, és az elvárt időpontokban a kívánt online térben jelen lenni.
- A konkrét időpontokban történő számonkéréseket egy héttel korábban be kell jelenteni a Classroom kurzus felületén, és jelölni azt az osztály naptárában. Egy napra két számonkérésnél több nem kerülhet.
III. Hibrid oktatás
- Amennyiben egy vagy több osztály számára digitális tanrend kerül elrendelésre, számukra a pedagógusok az eredeti órarend szerint küldenek feladatokat, illetve tartanak online órákat.
- Amennyiben egy pedagógus kényszerül távoli munkarendben dolgozni, abban az esetben a gyermekek felügyeletét az intézmény köteles megoldani. Ha technikailag megoldható a pedagógus tarthat az osztálynak online órákat. Amennyiben a délelőtti tanítási folyamatban a technikai feltételek nem adottak, a pedagógus az online térben megoldható feladatok feladásával, videókkal, magyarázatokkal segíti a tanulók haladását, melyeket ők otthoni feladatként végeznek el.
IV. Értékelés
- A Classroom felületen a pedagógus a bekért feladatokat ellenőrzi a beadási határidő letelte után 24 órán belül.
- Az érdemjegyek a Kréta felületén kerülnek rögzítésre.
- A pedagógusok kötelesek előre jelezni, ha egy adott feladatért érdemjegyet fognak kapni a tanulók. Az értékelés kritériumait ismertetni szükséges.