Írás és Olvasás

2020.03.30.

Heti tananyag
Kattints a szövegre

HÉTFŐ

MÁRC.30

KEDD
MÁRC. 31.

SZERDA
ÁPR:01.

Csütörtök

Ápr.02.

PÉNTEK
ÁPR. 03.

OLVASÁS

Gyakorlás

Az eddig tanult betűk felismerése,

szótag, szó, mondat olvasás a könyvben eddig tanult oldalakat lapozgatva

 

Választható:

Első olvasókönyvem:

35. oldal

Szabó Lőrinc: Tavasz című versének megtanulása

OLVASÁS

Új betű tanulása: f, F

Az én ábécém olvasókönyv:

56. oldal végig

57. oldal10.,11. feladat

Választható:

12. feladat

A fóka című szöveg

OLVASÁS

Gyakorlás

Az én ábécém munkafüzet:

56. oldal végig

Választható:

Ferkó a fogorvosnál járt című szöveg olvasása Megértés igazolása a kérdésekre adott válaszok aláhúzásával

OLVASÁS
Új betű tanulása:

sz,Sz betűk

Az én ábécém olvasókönyv 100. oldal végig

101. oldal 5. f.

102. oldal 10., 11. feladat

OLVASÁS

Gyakorlás

Az én ábécém munkafüzet

58. oldal végig

59. oldal5., 6. feladat

 

Választható

Első olvasókönyvem:

38. oldal Gazdag Erzsi. Április című verse

Hozzá egy szép, színes tavaszi kép készítése

ÍRÁS:

Új betű vázolása és írása :h betű írott párja

Gyöngybetűk:

55. oldal végig

ÍRÁS

Gyakorlás:

Kisbetűs írásfüzetem:

Első hat sor

Választható, szorgalmi:

Gyöngybetűk:57. oldal 1. feladat

ÍRÁS:

Új betű vázolása, írása:

A j betű írott párja:

Gyöngybetűk:

58. oldal

1., 2., 3.,4. feladat

ÍRÁS

Gyakorlás

Kisbetűs írásfüzetem 34. oldal

első hat sor

ÍRÁS:

Gyakorlás:

Szótagokból szavak alkotása, a nyomtatott betűs szavak másolása írottal.

Gyöngybetűk:59. oldal

7. feladat

A képek nevének leírása:

tojás, ajtó. járóka

 

 

 

 

 

 

 

Ének:

elvesztettem Zsebkendőmet című dal meghallgatása és énelkése mozgással kísérve: lépegetés kettőt jobbra, kettőt balra

Magyarázat, tanácsok:

Ismétlésként az új betű tanulásának lépései:

Az új betű tanulásának menete:

  • Az én ábécém olvasókönyv adott oldalán a tanulandó betűnél lévő eseményképről szógyűjtés, mondatalkotás
  • Azoknak a szavaknak a kiemelése, amelyikben halljuk az új betű hangját.
  • Szótagolás, hangokra bontás, saját név vizsgálata, hogy van-e benne a tanult hang illetve betű.
  • Hang és betű egyeztetése ( kis nyomtatott, nagy nyomtatott betű)
  • Betűkeresés: könyvben, újságban
  • Összeolvasás az új betűvel: először elöl van a mássalhangzó: például: pa, pá, pe…stb., utána hátul van a mássalhangzó: pl: ap, op ép,….stb.
  •  

ÍRÁS

Menete:

  • A nyomtatott kisbetű azonosítása írott párjával
  • Milyen betűelemekből épül fel?
  • Vázolás: nagy alakban postaironnal (vastag piros, kék ceruza) a Gyöngybetűk adott oldalán
  • Elhelyezés a vonalrendszerben, betűalakítás, kapcsolás

 

Az írástanulást mindig előzze meg mozgás:

  • Teljes karral a levegőbe írni a betűt
  • behúzott karral a levegőbe írni
  • csuklóval a levegőbe írni, mindezeket többször
  • Izomlazító kéz és ujjgyakorlatok, ezeket a gyerekek ismerik
  • keresztező mozgások, ezeket is tudják

OLVASÁS:

A sz betű az első kétjegyű betű: két betűből áll, s a vezető, utána követi a z

Két betű, de egy hang, a kígyó sziszegő hangja

Megadok egy internetes oldalt, telefonon is lehet használni, rengeteg, a betűk gyakorlásával kapcsolatos jó feladat van. Próbálják ki!

https://wordwall.net/hu/community/bet%C5%B1

Betű-tananyagok-Wordwall

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!